onsdag 6 april 2011

Coola Killar

Killar strävar oftast efter att vara coola. Dem flesta misslyckas totalt, medan några lyckas desto bättre. Sedan finns det den lilla skara som gör precis allting rätt. De är sällsynta, men de finns!


Jag råkade av en slump få syn på ett riktigt praktexemplar när jag under en kväll fördrev tiden med lite planlöst surferi i cyberrymden. Den extrema coolheten träffade mig som ett knytnävsslag i ansiktet och jag var tvungen att gnugga mig i ögonen för att försäkra mig om att det inte var John Blund som spelade ett elakt spratt med mig. En självisk man skulle säkerligen behålla denna upptäckt för sig själv i studiesyfte för att förbättra sin egen så kallade "coolness". Men inte jag, jag kommer naturligtvis dela med mig av mitt fynd.

Behold!



Här står han.  Med händerna avslappnat i sina hängselbyxor och med en antydan till ett leende hälsar han en välkommen till sin vindsvåning. Jag vet inte vad han heter, men jag vill veta. Jag vill veta hans namn mest utav allt i hela världen. Men för enkelhetens skull kallar jag honom hädanefter Jamal Phoenix, för det är vad jag hoppas att han heter.


Jamal Phoenix stirrar rakt in ens själ och jag känner mig 10 år yngre. Hans stil liknar naturligtvis ingenting annat, Jamal är inte en död fisk som följer med strömmen. Han är en välbygd adonisfisk som färdas motströms. På land. I en fucking pansarvagn!




Jag kan inte tänka mig annat än att Jamal Phoenix vunnit flertalet skönhets/idrotts/kroppsbyggartävlingar. Det är antagligen dessa prispengar gjort det möjligt för honom att ha en sådan här fantastisk datorutrustning hemma i sin vindsvåning. Datorn ser tamigfan ut som ett rymdskepp och det skulle inte heller förvåna mig om det var så, det skulle förklara mycket. Notera även bilden hängandes i bakgrunden, Jamal är även konstnärlig. Är du förvånad? 


Jamal Phoenix. Du man bland gossar, jag applåderar dig och dina oljefyllda biceps och jag kan bara önska att jag en vacker dag lyckas bli en tredjedel så cool som du.

1 kommentar:

  1. Riktigt rolig blogg =)

    Du skriver sjukt kul.

    Självdistans, humor, originalitet.

    Tack o bock.

    du får gärna hälsa på hos mig också inservice.blogg.se

    Ha de bäst!

    / Laue

    SvaraRadera